Doorgaan naar hoofdcontent

Van praktijk naar blogger

Woensdag, 27 januari 2016
Lieve ik,

Na lang wikken en wegen heb ik besloten mijn praktijk te sluiten. Of, niet te sluiten, maar te veranderen in iets waar ik zelf meer aan heb. Als de situatie het toe laat zal ik behandelingen blijven geven en ook de naam Lieve ik zal blijven bestaan. Alleen ga ik niet meer verder als praktijk, maar als blogger.

Dit is best een groot verschil. Van iets openbaars en algemeens, naar het delen van mijn persoonlijke ervaring, lessen en wijsheden. Terug naar de echte, pure, lieve ik.

Persoonlijk denk ik dat spiritualiteit niet alleen te realiseren is met een praktijk, met het paranormale, met Reiki, kristaltherapie, of met welke vorm van therapieën ook. Spiritualteit is veel groter dan dat. Spiritualiteit is, in mijn ogen, de zoektocht naar je pure, ware ik. De therapieën uit de praktijk kunnen gebruikt worden bij het uitvoeren hiervan. Ze kunnen fungeren als handvat bij het zoeken naar je eigen persoonlijke kracht. Een kracht die verder gaat dan de liefde om je heen. Een kracht die verder gaat dan welke therapiën ook. Een kracht die verder gaat dan het meest krachtige geweld en de meest machtige macht. De zoektocht naar jezelf, je ware ik, bevat het hele leven met de lessen die je voorgeschoteld krijgt.

Dus waarom dan de overstap van praktijk naar blogger?
Met de praktijk kan ik in mijn tijd anderen helpen op hun zoektocht naar zichzelf. Deze tijd kan ik ook besteden aan mijn eigen spirituele reis, inzichten en groei. Dit, terwijl mijn grootste les is om een juiste balans te behouden tussen mijn eigen groei en de hulp die ik aan anderen bied bij het volgen van hun pad. Want voor anderen klaar staan, het helpen vinden van inzichten in hun verhaal en hulp bieden bij spirituele groei is iets wat ik graag doe, waar ik van leer en waar ik voldoening uit haal. Dusdanig dat ik hierdoor mijn eigen reis regelmatig uit het oog verlies en vergeet hier aandacht aan te geven, zodat ik zelf geen ruimte meer heb om te groeien en mijzelf kwijt raak.

Door mijn ervaringen, inzichten en verkregen wijsheid in een brief naar mijzelf te schrijven gun ik mijzelf zo alle liefde en tijd die ik nodig heb om te leren van de lessen die ik krijg. En door mijn persoonlijke ervaringen te delen, verspreid ik mijn liefde, inzichten en kennis met degenen die dat misschien net nodig hebben.

Liefs,
Deborah

Reacties

  1. Mooi lieffie, misschien moet ik ook gaan Bloggen om zo mijn vele gedachten te ordenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Respect lief en mooi mens X

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Blogauteurs

Mijn foto
Deborah
Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog! Ik schrijf met veel plezier over de dingen die ik meemaak. Vergeet je niet mijn facebookpagina te liken?

Meest gelezen

Mijn droomwens: een paard